دانلود مقاله ترجمه شده کنترل سرعت موتور دیزل D6114: موردی مطالعاتی برای مقایسه میان کنترلر PID و کنترلر منطق فازی


چطور این مقاله مهندسی برق را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2004635 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی برق در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
765,000 ریال
شناسه محصول :
2004635
سال انتشار:
2014
حجم فایل انگلیسی :
268 Kb
حجم فایل فارسی :
424 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

کنترل سرعت موتور دیزل D6114: موردی مطالعاتی برای مقایسه میان کنترلر PID و کنترلر منطق فازی

عنوان انگليسي

D6114 Diesel Engine Speed Control: A case Between PID Controller and Fuzzy Logic Controller

نویسنده/ناشر/نام مجله

Mechatronics and Automation (ICMA), IEEE

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی برق شامل 5 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 11 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

  کنترلر سرعت موتور یک موتور دیزل معمولی گاورنر(Governor) نامیده می شود. به منظور کنترل کردن سرعت موتور، گاورنر مقدار سوخت مصرفی درون محفظه سوخت را کنترال می نماید. این مقاله، نمونه توسعه یافته از کنترل سرعت موتور دیزل D6114 را با بکارگیری کنترلر PID و کنترلر PID خود میزان فازی، جهت غلبه بر وجود شرایط غیر خطی و عدم ایمنی در سیستم ها ارائه می دهد. کنترلر PID خود میزان فازی ترکیبی از کنترلر PID کلاسیک و فازی می باشد. مدل ریاضیاتی موتور دیزل همچنین با بکارگیری تکنیک سیستم شناسایی، انجام گرفته است. نخست کنترلر PID بکارگرفته شد، سپس الگوریتم کنترل منطق فازی جهت برآورد ضریب PID به منظور بکارگیری چنین نا ایمنی ها در تولید بهتر عملکرد کنترل استفاده شده است. تست های شبیه سازی با بکارگیری Simulink از نرم افزار متلب انجام گرفته است. نتایج حاصل حاکی از شدنی بودن و اثر بخشی روش فازی مطرح شده در مقایسه با کنترلر PID است. نتایج شبیه سازی در این مقاله ارائه شده است. 

موتور دیزل کنترلر PID کنترلر PID خورمیزان فازی مدلسازی ریاضی :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

The engine speed controller of a conventional diesel engine is called a Governor. In order to control engine speed, the governor controls the amount of fuel using fuel rack. This study presents a development of speed control of D6114 diesel engine by using PID controller and a self-tuning fuzzy PID controller to overcome the appearance of nonlinearities and uncertainties in the systems. The self-tuning fuzzy PID controller is the combination of a classical PID and fuzzy controller. The mathematical model of the diesel engine is also done by using System Identification technique. First, PID controller was applied; then, a fuzzy logic control algorithm is used to estimate the PID coefficient in order to handle such uncertainties to produce a better control performance. Simulation tests were established using Simulink of Matlab. The obtained results have demonstrated the feasibility and effectiveness of the proposed fuzzy approach comparing to the PID controller. Simulation results are represented in this study

Keywords: Diesel Engine PID Controller Self Tuning Fuzzy PID Controller
این برای گرایش های: مهندسی برق کنترل،مهندسی برق قدرت، کاربرد دارد. سایر ،سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]
 مقاله مهندسی برق با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی برق > مقاله های مهندسی برق و ترجمه فارسی آنها > کنترل سرعت موتور دیزل D6114: موردی مطالعاتی برای مقایسه میان کنترلر PID و کنترلر منطق فازی
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید