دانلود مقاله ترجمه شده باورهای کارآمدی نسبت مند و کیفیت ارتباط دو طرفه مربی-ورزشکار


چطور این مقاله تربيت بدنی و علوم ورزشی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2002413 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله تربيت بدنی و علوم ورزشی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,160,000 ریال
شناسه محصول :
2002413
سال انتشار:
2010
حجم فایل انگلیسی :
187 Kb
حجم فایل فارسی :
259 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Word+Pdf
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

باورهای کارآمدی نسبت مند و کیفیت ارتباط دو طرفه مربی-ورزشکار

عنوان انگليسي

Relational efficacy beliefs and relationship quality within coach–athlete dyads

نویسنده/ناشر/نام مجله

Journal of Social and Personal Relationships

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده تربيت بدنی و علوم ورزشی شامل 17 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 18 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی


چکیده

هدف اول این مطالعه آزمودن نقش باورهای کارآمدی، در پیش­بینی درک کیفیت ارتباط (برای مثال، نزدیکی [صمیمیت]، احساس مسئولیت، و مکمل بودن) دوطرفه بین مربی-ورزشکار، می­باشد. داده­های حاصل از آنالیز 63 ورزشکار جوان و مربی­هایشان، با استفاده از مدلهای وابستگی متقابل بازیکن-شریک [بازیکن مقابل]، بدست آمد و اثرات بازیکن در کارایی خودش در تکمیل یکدیگر (هر دو عضو)، و صمیمیت (تنها برای مربی­ها) آشکار شد. برخی از اثرات بازیکنان و هم­بازی­هایشان در دگرکارامدی و خود­کارامدی ناشی از ارتباط، بدست آمد. با این حال، بزرگی، و در برخی موارد، جهت، این ارتباطات توسط نقش دو­طرفه اشخاص تعدیل گشت. یافته­ ها با توجه به وابستگی متقابل ارتباط مربی- ورزشکار، مورد بحث قرار گرفت.

مقدمه

بر اساس ادعای Lewin (1946)، که رفتار تابعی است از فرد و محیط، نظریه وابستگی متقابل (Kelley & Thibaut, 1978; Thibaut & Kelley, 1959) تأکید می­کند که برهمکنش­های نسبی، وابسته به ترکیبی از عوامل فردی (برای مثال، افکار، انگیزه­ها، نیاز­ها) و ویژگیهای محیطی می­باشد. نکته اصلی این است که در برهمکنش­های اجتماعی، هر دو طرف بر یکدیگر تأثیر می­گذارند (Cambell & Kashy, 2002) و در این راستا، محققان برداشتها و نگرشهای متفاوتی از شکل تعاملات ارتباطی دارند. نظریه وابستگی متقابل، چارچوبی برای درک رفتار­های انسان در محیطهای گوناگون، نظیر ارتباطات عاطفی (برای نمونه، Otis, Rostosky, Riggle, & Hamrin)، رفتار­های متقابل کاری (Robson, Spyropoulou, & Al-Khalifa, 2006)، و رفتار­های همکاری آموزشی (Johnson, Johnson, & Smith, 2007)، فراهم می­آورد.

کاربرد نظریه وابستگی متقابل، در روابط ورزشی، بسیار محدود است که با در نظر گرفتن اهمیت تقابل دوجانبه در این حوزه جای تعجب دارد (برای مثال، مربی-ورزشکار، ورزشکار-ورزشکار، و والدین- ورزشکار) محدود می­شود. مشارکت­های ورزشی، اشکال منحصر به فرد و مهمی از وابستگی متقابل اجتماعی را نشان می­دهند، بطوریکه آنها بشدت عملکرد محور و همراه با قدرت انتخاب می­باشند. بویژه در این مورد، اهمیت ارتباط دوطرفه مربی-ورزشکار، بخصوص در افراد جوان (کودکان و نوجوانان)، برجسته می­باشد. در آمریکا، تخمین زده شده، 40 میلیون کودک و نوجوان، در ورزشهای سازمان­یافته شرکت می­کنند (Ewing & Seefeldt, 2002). در استرالیا، حدود 6/1 میلیون (برای مثال، %63 از 66/2) جوان، در سنین 14-12 سال و بطور متوسط 7 ساعت در هفته، در ورزشهای سازمان­یافته شرکت می­کنند (دفتر آمار استرالیا، 2006). بنابراین، زمانیکه جوانان با یک مربی ورزشی تمرین می­کنند، اهمیت تعامل دوطرفه مربی-ورزشکار در این جمعیت، مورد تأکید قرار می­گیرند....

ارتباط مربی- ورزشکار وابستگی متقابل تأثیر دیگری رابطه ناشی از اعتماد به نفس :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstarct

The primary purpose of this study was to examine the role of efficacy beliefs in predicting perceptions of relationship quality (i.e., closeness, commitment, and complementarity) within coach–athlete dyads. Data from 63 youth athletes and their coaches were analyzed using actor–partner interdependence models and revealed actor effects for selfefficacy on complementarity (for both dyad members) and closeness (for coaches only). A number of actor and partner effects emerged for other-efficacy and relation-inferred self-efficacy. However, the magnitude, and in some cases the direction, of these relationships were moderated by the person’s dyadic role. The findings are discussed with respect to interdependence in coach–athlete relationships

Keywords: coach–athlete relationship interdependence other-efficacy relation-inferred self-efficacy
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید