دانلود مقاله ترجمه شده یک چارچوب شبکه بایسین (Baywsicn) صفی-هیبریدی برای مدل سازی تسهیل مسافر


چطور این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2001531 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,160,000 ریال
شناسه محصول :
2001531
سال انتشار:
2014
حجم فایل انگلیسی :
2 Mb
حجم فایل فارسی :
209 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

یک چارچوب شبکه بایسین (Baywsicn) صفی-هیبریدی برای مدل سازی تسهیل مسافر

عنوان انگليسي

A Hybrid Queue-based Bayesian Network framework for passenger facilitation modelling

نویسنده/ناشر/نام مجله

Transportation Research Part C

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی کامپیوتر و IT شامل 14 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 26 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

این مقاله یکچارچوب جدید را برای مدل سازی تسهیل مسافر در یک محیط پیچیده ارائه می کند. این تحقیق با انگیزه چالشهای موجود در سیستم های پیچیده فرودگاهها تهیه شده است، جایی که چندین عامل با اهداف عملیاتی مختلف و برهمکنشهای پیچیده و وابستگی های درونی بین اجزای مختلف سیستم فرودگاهی وجود دارند. روشهای سنتی برای مدل سازی ترمینال فرودگاه بصورت آشکار نیاز به درک روابط عادی در محیط دینامیک ندارد. بعلاوه مدلهای موجود شبکه بایسین (BN) که ابزارهای برای اخذ روابط معمولی است فقط یک تصویر ایستا از یک سیستم است.

روشی برای ادغام یک مدل سیستم های پیچیده BN با تئوری صف اتفاقی براساس ویژگیهای پواسون (Poisson) و توزیعهای نمایی ارائه شده است چارچوب شبکه بایسین صفی هیبریدی (HQBN) حاصله، شبیه سازی فاکتورهای اختیاری، روابط آنها و تاثیرات آنها بر جریان مسافران و برعکس را امکانپذیر می کند.

یک کاربرد مطالعه موردی از چارچوب در فرایند تسهیل مسافران داخلی در فرورگاه بین المللی بریسبین نشان داده شده است خروجیهای پیش بینی شده مدل برحسب جریان ازدهام مسافر در نقاط میانی و انتهایی در فرایندهای داخلی، بخوبی فیت شدن R2 برابر 0.9994 و 0.9982 را به ترتیب در دوره تستی loh نشان می دهد استفاده از چارچوب در چند مورد از سناریوهای کاربردی از جمله تحلیل عادی و تحلیل اگر چه نشان داده شده است این چارچوب قابلیت تحلیل و شبیه سازی یک سیستم پیچیده دینامیک را فراهم می کند و می تواند در سایر سیستمهای اجتماعی – فنی ازجمله بیمارستانها بکار رود.

1- مقدمه

فرودگاههای مدرن با چندین چالش از جمله رشد ترافیک مسافر و آثار آن بر ظرفیت و تجمع و نیز تغییرات قانونی و بازاری مانند تکثیر حاملهای کم هزینه (LCC) روبه رو هستند. بعلاوه هزینه قابل توجه مالی و زمانی در رابطه با ساخت یا بازسازی زیر ساختهای مورد نیاز عملیات فرودگاهها نیز وجود دارد. چالشها با این حقیقت پچیده تر نیز می شود که فرودگاه یک سیستم پیچیده است. چندین عامل که درزمانهای مختلف اهداف متضادی دارند نیز وجود دارند. بعلاوه بر همکنشهای پیچیده و وابستگیهای درونی بین عاملان و اجزای مختلف سیستم فرودگاه وجود دارد. در نهایت خود سیستم به شدت دینامیک است و عدم قطعیت زیادی در عملکرد آن وجود دارد...

سیستم های پیچیده موجود شبکه بایسین (BN) شبکه بایسین صفی هیبریدی :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

This paper presents a novel framework for the modelling of passenger facilitation in a complex environment. The research is motivated by the challenges in the airport complex system, where there are multiple stakeholders, differing operational objectives and complex interactions and interdependencies between different parts of the airport system. Traditional methods for airport terminal modelling do not explicitly address the need for understanding causal relationships in a dynamic environment. Additionally, existing Bayesian Network (BN) models, which provide a means for capturing causal relationships, only present a static snapshot of a system

A method to integrate a BN complex systems model with stochastic queuing theory is developed based on the properties of the Poisson and exponential distributions. The resultant Hybrid Queue-based Bayesian Network (HQBN) framework enables the simulation of arbitrary factors, their relationships, and their effects on passenger flow and vice versa. A case study implementation of the framework is demonstrated on the inbound passenger facilitation process at Brisbane International Airport. The predicted outputs of the model, in terms of cumulative passenger flow at intermediary and end points in the inbound process, are found to have an R2 goodness of fit of 0.9994 and 0.9982 respectively over a 10 h test period. The utility of the framework is demonstrated on a number of usage scenarios including causal analysis and ‘what-if’ analysis. This framework provides the  socio-technical systems such as hospitals

Keywords: Complex systems Bayesian Network Passenger facilitation
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی کامپیوتر و IT > مقاله های مهندسی کامپیوتر و IT و ترجمه فارسی آنها > یک چارچوب شبکه بایسین (Baywsicn) صفی-هیبریدی برای مدل سازی تسهیل مسافر
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید