دانلود مقاله ترجمه شده اخلاق حرفه ای: فراتر از صلاحیت بالینی


چطور این مقاله پزشکی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2000863 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله پزشکی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
880,000 ریال
شناسه محصول :
2000863
سال انتشار:
2009
حجم فایل انگلیسی :
323 Kb
حجم فایل فارسی :
186 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
word+pdf
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

اخلاق حرفه ای: فراتر از صلاحیت بالینی

عنوان انگليسي

PROFESSIONAL ETHICS: BEYOND THE CLINICAL COMPETENCY

نویسنده/ناشر/نام مجله

Journal of Professional Nursing

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده پزشکی شامل 9 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 18 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

ارزیابی صلاحیت بالینی در نقشهای حرفه ای به ویژه موقعیتهای بسیر مهم می تواند حرفه ی پرستاری را بهبود بخشد. این پژوهش کیفی به هدف تعیین روند کسب صلاحیت بالینی توسط پرستاران در بافت فرهنگیشان و در سیستم ارائه ی مراقبتهای بهداشتی در ایران انجام شده است. این مطالعه با استفاده از روش تئوری زمینه ای، در دانشگاهها و بیمارستانهای تهران انجام شده است. پرستاران شامل مدیران پرستار، دانشجویان، شاغلان و اعضای سازمان پرستاری ایران می گردند. جمع آوری داده های شبیه سازی و آنالیز آنها با استفاده از انجام مصاحبه با شرکت کنندگان انجام شده است. سه مقوله در این راستا بوجود می آید: الف) ویژگی های فردی مانند انسان دوستی، وجدان قوی، متوجه بودن، مسئولیت پذیری، متعهد بودن و احترام به خود و دیگران؛ ب) محیط مراقبت ودرمان، ار جمله سیستم های مدیریتی مناسب، ارائه ی خدمات آموزشی، قوانین کار و اشتغال و مکانیسم های کنترلی، تجهیزات مناسب و کافی؛ و ج) ارائه ی شیوه های کاری پرحاصل از جمله عشق و حرفه، تفکر انتقادی، دانش پرستاری، و تخصص حرفه ای. اخلاق حرفه ای به عنوان متغیر اصلی به حساب می آید که مفاهیمی نظیر تعهد، مسئولیت پذیری و پاسخگویی را دربرمی گیرد. اخلاق حرفه ای صلاحیت بالینی را تضمین می کند و منجر به استفاده از دانش و مهارت های تخصصی توسط پرستاران می گردد. نتایج بدست آمده می توانند برای شکل دهی اساس راهنمای روند کسب صلاحیت بالینی توسط پرستاران و با استفاده از فرایندی نظام مند مورد استفاده قرار گیرد

1-مقدمه

صلاحیت به عنوان رفتار یا مجموعه ای از رفتارها تعریف می شود که تسلط بر کار را نشان می دهد و می تواند برای تعیین استانداردهای کار، فرمول بندی استراتژی ها جهت تعریف افراد و تیم ها، شکل دهی قدرت و مسئولیت و توسعه ی تصمیم گیری استفاده شود. علاقه ی پرستاران به ماهیت و کسب تجربه از آنجایی آغاز شد که مدل دریفوس مبتنی بر تجربه ی پرستار بالینی به کار گرفته شد. بِنِر نشان داد که پرستاران در کار مراقبتهای بالینی پنج سطح صلاحیتی دارند. این سطوح عبارتند از مبتدی، مبتدی پیشرفته، لایق و سررشته دار، ماهر و متخصص. نظریه پردازان معتقدند که درک فرآیند کسب صلاحیت بالینی و استفاده از نتایج آن برای توسعه ی حرفه، تغییر توصیف شغل، اشتغال و ترویج آموزش کارآمد و مؤثر به کار می آید. علاوه بر این، این مورد می تواند برای برنامه های توسعه حرفه ای، ارائه اطلاعات مورد نیاز برای گروه ها و سازمان ها، طراحی و توسعه استاندارد، گسترش مرزهای شغلی- حرفه ای، و بدست آوردن یک قدرت خاص و هدفمند جهت توسعه ی این حرفه و ارتقای شغل مورد استفاده قرار گیرد. در ایران رشد سریع جمعیت و تشدید مشکلات اقتصادی و افزایش میزان تقاضا برای خدمات بهداشتی، استفاده ی بهینه از امکانات و منابع را الزامی ساخته و این امر در سالهای اخیر منجر به تمرکز زدایی و خصوصی سازی سیستم مراقبت های بهداشتی توسط دولت شده است. در همین حال، بخش بهداشتی از وقتی توصیه شده نیروی کار پرستاری به استانداردهای حرفه ای برسند و توسعه ی حرفه ای، رضایت شغلی و بهبود کیفیت مراقبت های پرستاری داشتهباشند با چالشهای قابل توجه ای مواجه شده است...

روند صلاحیت بالینی تئوری زمینه ای یا گراندد اخلاق حرفه ای پرستاری :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

Assessment of clinical competency in professional roles especially in crucial situations can improve the nursing profession. This qualitative research was conducted to determine the process of acquiring clinical competency by nurses in its cultural context and within the health care delivery system in Iran. This study, using grounded theory methodology, took place in universities and hospitals in Tehran. Nurses (36) included nurse managers, tutors, practitioners, and members of the Iranian Nursing Organization. Simultaneous data collection and analysis took place using participant semistructured interviews. Three categories emerged: (a) personal characteristics such as philanthropy, strong conscience, being attentive, accepting responsibility, being committed to and respecting self and others; (b) care environment including appropriate management systems, in-service training provision, employment laws, and control mechanisms, suitable and adequate equipment; and (c) provision of productive work practices including love of the profession, critical thinking, nursing knowledge, and professional expertise. Professional ethics has emerged as the core variable that embodies concepts such as commitment, responsibility, and accountability. Professional ethics guarantees clinical competency and leads to the application of specialized knowledge and skill by nurses. The results can be used to form the basis of guiding the process of acquiring clinical competency by nurses using a systematic process

Keywords: PROFESSIONAL ETHICS CLINICAL COMPETENCY
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. [ برچسب: ]
 مقاله پزشکی با ترجمه
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید