دانلود تحقیق روانشناسی با عنوان آموزش مفاهیم دست ورزی به کودکان استثنایی (فایل word)

در هر کودک با توجه به رشد و افزایش درک، ماه به ماه مهارت های مختلفی بروز می کند. یکی از این مهارت ها دست ورزی است که پایه بسیاری دیگر از مهارت ها مثل نقاشی کشیدن و نوشتن محسوب می شود و درواقع شامل به کار گیری عضلات ظریف سر انگشتان است. روند آموزشی کودکان کم توان ذهنی از همان اولین بر خورد شروع می گردد اگر در اولین برخورد نقش و خاطره خوبی از شما در ذهن کودک باقی نماند ممکن است مدتها با شما ارتباط خوبی برقرار نکند و شما دچار مشکل شوید. می توانید این تحقیق رشته روانشناسی را به صورت فایل word دانلود نمایید.
قیمت : 495,000 ریال
شناسه محصول : 2010389
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار:
تعداد صفحات فارسي : 14
نوع فایل های ضمیمه : word
حجم فایل : 1 Mb
کلمه عبور همه فایلها : www.daneshgahi.com
عنوان فارسي : تحقیق روانشناسی با عنوان آموزش مفاهیم دست ورزی به کودکان استثنایی (فایل word)

چکیده

در هر کودک با توجه به رشد و افزایش درک، ماه به ماه مهارت های مختلفی بروز می کند. یکی از این مهارت ها دست ورزی است که پایه بسیاری دیگر از مهارت ها مثل نقاشی کشیدن و نوشتن محسوب می شود و درواقع شامل به کار گیری عضلات ظریف سر انگشتان است. روند آموزشی کودکان کم توان ذهنی از همان اولین بر خورد شروع می گردد اگر در اولین برخوردنقش وخاطره خوبی از شما در ذهن کودک باقی نماند ممکن است مدتها با شما ارتباط  خوبی برقرار نکند و شما دچار مشکل شوید. می توانید این تحقیق رشته روانشناسی را به صورت فایل word دانلود نمایید.

مقدمه

کودکان کم توان ذهنی در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و فرهنگی معضلات گوناگونی دارند. آن ها از سایر گروه های ویژه، محرومتر و تنهاترند. کار برای کودک و نوجوان کم توان ذهنی، ترکیبی از عشق و شکیبایی را می طلبد. از سویی دیگر، برای کسانی که علاقمندند خدمتی برای کودک و نوجوان کم توان ذهنی انجام دهند، این عرصه ناشناخته است.

کودک و نوجوان کم توان ذهنی در جامعه رو به رشد ما هنوز برای بسیاری از مردم، ناآشنا باقی مانده است. حتی بسیاری از مردم ما، فکر می کنند که آن ها، چیزی نمی فهمند و یا اصلاً احساسی ندارند و با چنین تصویر ذهنی نادرستی، به این نتیجه می رسند که کار برای کودک کم توان ذهنی مخصوصاًدربعدفرهنگی،فایده ای ندارد. 

لذا وظیفه ما آموزگاران استثنایی است که این مهم را هم برای  والدین و هم برای سایر افراد تشریح کنیم و در زمینه ی پیشرفت این کودکان معصوم دست به دست هم آینده ای روشن برای این عزیزان رقم بزنیم. روند آموزشی کودکان کم توان ذهنی از همان اولین بر خورد شروع می گردد اگر در اولین برخوردنقش وخاطره خوبی از شما در ذهن کودک باقی نماند ممکن است مدتها با شما ارتباط  خوبی برقرار نکند و شما دچار مشکل شوید.

زمانی که کودک وارد کلاس شد:  باید با بچه ها رفتاری مانند کودکان عادی و فرزند خودداشته باشید حتی اگر به احتمال زیاد او اصلا توجهی به شما نشان ندهد ،به گرمی به او سلام دهید و دست او رابگیرید با او دست بدهید تا کودک احساس کند شما با او دوست هستید.و این رفتار شما باید هر روز تکرار شود و فقط مختص روزهای اول نباشد.

 

 


Keywords: دست ورزی کودکان استثنایی کودکان کم توان ذهنی
این برای گرایش های: روانشناسی‌ و آموزش‌ کودکان ‌استثنایی، کاربرد دارد. [ برچسب: ]