دانلود پروپزال بررسی تاثیر عزت نفس سازمانی بر بالندگی سازمانی توجه به نقش تعدیلگر انگیزه پیشرفت

بيان مسأله اساسي تحقيق به طور كلي (شامل تشريح مسأله و معرفي آن، بيان راه حل هاي موجود و جنبه هاي مجهول و مبهم، تصوير تحقيق، متغيرهاي مربوط به پرسش هاي تحقيق ، سوالات و فرضيه هاي تحقيق) می باشد.
قیمت : 1,285,000 ریال
شناسه محصول : 2007850
نویسنده/ناشر/نام مجله : ...
سال انتشار: 1395
تعداد صفحات فارسي : 7
نوع فایل های ضمیمه : word
حجم فایل :
کلمه عبور همه فایلها : www.daneshgahi.com
عنوان فارسي : پروپزال بررسی تاثیر عزت نفس سازمانی بر بالندگی سازمانی توجه به نقش تعدیلگر انگیزه پیشرفت

چکیده

- اهمیت و ضرورت انجام تحقيق (شامل اختلاف نظرها و خلاءهاي
تحقيقاتي موجود، ميزان نياز به موضوع، فوايد احتمالي نظري و عملي آن و همچنين مواد، روش و يا فرآيند تحقيقي احتمالاً جديدي كه در اين تحقيق مورد استفاده قرار مي‏گيرد)


عصر امروز ، عصر تغییرات شتاب زا و عدم اطمینان نسبت به آینده و نبود داده های در دسترس وکافی جهت تصمیم گیری برای مدیران است . تغییراتی که اگر سازمان خود را با آن موافق و همراه نسازد، چه بسا سازمان را به ورطه نابودی بکشاند؛ از این رو سازمان باید یک ویژگی مهم داشته باشد و آن عبارت از تغییر و تطبیق مداوم است .

به بیان دیگر ، دوام و توسعه سازمانهای قرن بیست و یک در گرو همسو شدن با تحولات سریع ، توسعه و بالندگی می باشد چرا که تغییر و تحولات سریع محیطی ، بهبود و بالندگی سازمانی را در موقعیت های گوناگون اجتناب ناپذیر می سازد . بالندگی سازمانی فرآیندی است که یک سازمان از راه آن ظرفیت داخلی خود را توسعه می دهد تا به حداکثر اثر بخشی خود که در مأموریت سازمان  مشخص شده است ، دست یافته و آن را حفظ نماید . بالندگی سازمانی در حقیقت بازشناسی ارزش انسان در کوششهای بزرگ سازمانی است .

بالندگی سازمانی

بالندگی سازمانی یعنی فراهم آوردن موجبات رشد و بالنده شدن سازمانها از راه پرورش مردمانی است که در سازمان به عنوان گرانبهاترین سرمایه به کار می پردازند.بنابراین می توان گفت مهم ترین عامل در رشد و بالندگی هر سازمان ، نیروی انسانی است و بی شک موفقیت و پیشرفت هر سازمان نیز به نیروی انسانی متخصص آن بستگی دارد. انگیزش و رضایت شغلی کارکنان ، از مسائلی است که در دهه‌های اخیر بسیار به آن پرداخته شده است . در راستای نیل به اهداف هر سازمان ، باید شرایطی را فراهم ساخت تا کارکنان سازمان در محیطهای جذاب و با خشنودی و رضایت کامل به انجام وظایف محوله بپردازند تا کارایی  و اثر بخشی  لازم را در اجرای این امر خطیر داشته باشند .

رضایت شغلی

بر اساس دیدگاه نظریه پردازان رفتار سازمانی، رضایت شغلی کارکنان تنها متأثر از عواملی همچون حقوق ، مزایا، همکاران و دیگر عوامل بیرونی نیست، بلکه عواملی مانند روحیات و ویژگیهای شخصیتی کارکنان و دیگر عوامل درونی از این دست، رابطه تنگاتنگی با انگیزش شغلی دارند. ویژگیهای شخصیتی کارکنان را می توان عامل تعیین کننده‌ای در چگونگی سازگاری با شرایط و متغیرهای سازمانی و انگیزش کاری آنان به حساب آورد . یکی از متغیرهایی که اغلب بر انگیزه ، تلاش و بصیرت فرد تأثیر می گذارد، عزت نفس است ،عزت نفس یک ارزیابی از خود است که میزان اعتقاد فرد به قابلیت ، اهمیت ، موفقیت و ارزش خویش را منعکس می کند .

عزت نفس

عزت نفس یک قضاوت شخصی در مورد ارزشمند بودن خویش است . عزت نفس یک خود آگاهی مهم و یک عامل قوی در ترغیب شخص به کار ، تعیین ظرفیت خود هدایت گری و خود کنترلی و تمایل به رفتارهای کاری سودمند است. عزت نفس دارای ابعاد مختلفی است، اما یکی از ابعاد آن عزت نفس شغلی است که با سازمان فرد در ارتباط است . به عبارت دیگر عزت نفس شغلی ، سطح خود آگاهی شخص را برای انجام وظایف خاص در آینده نشان   می دهد . افراد برای وظایفی که غالباً انجام می دهند یا وظایفی که برای زندگی آنان دارای اهمیت است.  ( مثلاً مسئولیتهای اصلی شغل شان) سطوح مختلفی از عزت نفس را به دست می آورند .

کارکنانی که دارای عزت نفس شغلی بالایی هستند، در مقایسه با افرادی که عزت نفس کمتری دارند معمولاً بهتر کار می کنند و از شغلشان راضی ترند. افرادی که دارای عزت نفس بالا هستند‌، توانایی های خود را بالا ارزیابی می کنند ، اطمینان دارند که وقتی تصمیم به انجام کاری بگیرند ، می توانند آنرا به نحو مطلوبی انجام دهند ،‌در مقابل افراد دارای عزت نفس کم، توانایی خود را محدود می دانند .

بنابراین برای خود موفقیت کمتری پیش بینی می کنند و فعالیتهای خود را محدود می کنند. در نتیجه ، سطح عزت نفس شغلی فرد نقش مهمی را در کار و در سازمانهایشان ایفا می کند.افزایش عزت نفس شغلی روابط مثبتی با سنجش انگیزه، رفتار شهروند سازمانی ، رضایت شغلی ، تعهد سازمانی و عملکرد شغلی دارد . همچنین عزت نفس سازمانی بالا با نگرش های کاری چون تعهد سازمانی و رضایت شغلی کلی و ابقای در کار رابطه دارد.

یک برنامه بالندگی سازمانی کوششی است دور برد، برنامه‌ریزی شده و پایدار که بر پایه یک راهبرد سراسری استوار است و می‌کوشد تا با تشخیص منطقی و منظم دشواریها و با بسیج همه نیروها و منابع موجود، به اجرای یک برنامه دگرگونی دست بزند.

دوربرد بودن کوششهای بالندگی سازمانی یکی از دشواریهای آن به شمار می‌آید زیرا در اوضاعی که بسیاری از نظام های پاداش  بر پایه «سودهای کوتاه مدت و سریع» استوار است، درنگ و انتظار فراوان نمی‌تواند پذیرفتنی باشد، ولی اگر قرار باشد دگرگونی پدید آید و ریشه گیرد، مدیریت سازمان و کارکنان آن باید به دراز بودن زمان به کار بستن برنامه متعهد و دلبسته باشند و از آن پشتیبانی کنند و هرگونه فرایندی را که به سوی هدفهای بلند مدت و هدفهای کوتاه مدت نگرش دارد با پاداش، استواری بخشند.

کانون برنامه بالندگی سازمانی دگرگون کردن نگرشها و رفتار است.

Keywords: عزت نفس روانشناختی هدف سازمانی بررسی
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: روانشناسی ‌بالینی، می تواند کاربرد داشته باشد. [ برچسب: ]

Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > روانشناسی > گرایش ها > روانشناسی ‌بالینی > محصولات قابل دانلود روانشناسی ‌بالینی > پروژه های آماده روانشناسی ‌بالینی > پروپزال بررسی تاثیر عزت نفس سازمانی بر بالندگی سازمانی توجه به نقش تعدیلگر انگیزه پیشرفت