دانلود تحقیق علوم تربیتی با عنوان چگونه می توانیم مشكل خجالتی بودن دانش آموزان را برطرف نماییم؟ (فایل word)

مشخصه های رفتاری دانش آموزان کمرو و گوشه گیر چیست؟ چگونه این مشکل را حل کنیم؟ مسئله مطرح شده در این پژوهش رشته علوم تربیتی اين است که چگونه با دانش آموزان خجالتی که به هر دلیلی با این مشکل مواجه می شوند برخورد کرده و مشکل او را حل نموده و ادامه زندگی با این شرایط واقعی را برای او سهل تر نماییم. می توانید این پژوهش رشته علوم تربیتی را به صورت فایل word دانلود نمایید.
قیمت : 905,000 ریال
شناسه محصول : 2010319
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار: 1399
تعداد صفحات فارسي : 27
نوع فایل های ضمیمه : word
حجم فایل : 166 Kb
کلمه عبور همه فایلها : www.daneshgahi.com
عنوان فارسي : تحقیق علوم تربیتی با عنوان چگونه می توانیم مشكل خجالتی بودن دانش آموزان را برطرف نماییم؟ (فایل word)

چکیده

یکی از مشکلاتی که اغلب کودکان و نوجوانان تجربه ای از آن در ذهن دارند، احساس خجالت و کم رویی است، کمرویی به مفهوم احساس ناراحتی کردن از بودن در جمع است برخی از کودکان به علت خجالتی بودن و گاهی کمبود اعتماد به نفس در تعامل با دیگران دچار مشکل می شوند که ممکن است در آینده برای آنها دردسر ساز شود. کودک خجالتی را باید از همان ابتدا اجتماعی تربیت کرد. بسیاری از دانش آموزانی که در مقایسه با هم کلاسی هایشان، در کلاس غیرفعال اند، از نظر آموزشی و اجتماعی از رفتار مناسبی برخوردارند، اما نسبت به دیگر دانش آموزان آرام تر بوده ، از انجام کار با دیگران سرباز می زنند. بعضی از این دانش آموزان به درجات مختلف ، با مشکل خجالتی یا گوشه گیر بودن مواجه اند و عده کمی از آن ها ممکن است به سمت اسکیزوفرنی سوق پیدا کنند. این مقاله حد واسط این دو گروه از دانش آموزان را مد نظر قرار داده است، دانش آموزانی که عموماً به عنوان بچه های خجالتی (فاقد اعتماد به نفس و نگران از نظر اجتماعی ) یا گوشه گیر (کسانی که حاضر جواب نیستند، تمایلی به برقراری ارتباط ندارند و خیالباف اند) شناخته می شوند. می توانید این پژوهش رشته علوم تربیتی را به صورت فایل word دانلود نمایید.

مقدمه

معلمی حرفه ای متشکل از دانش و مهارت¬های گوناگون است. یک معلم باید برای تدریس مطلوب، همزمان مجموعه¬ای از دانش¬ها را به طور هنرمندانه در هم بیامیزد تا در مسیر ترکیب و به کارگیری آنها، تدریسی اثربخش طراحی و در کلاس ارائه دهد آموزش و اشاعه روش¬های پژوهش در میان معلمان از جمله فرصت-هایی است که به توسعه فرهنگ پژوهش در نظام آموزشی منجر خواهد شد در طی سالیان اخیر با طراحی دوره اقدام پژوهی، فرصت مناسبی برای معلمان فراهم ساخته تا بتوانند پژوهش را به عنوان ابزاری سودمند در خدمت آموزش به کار گیرند

رفتار گوشه گيري  و انزواطلبی ، یکی از رفتارهای نسبتاً شایع است که فرد را به شدت آزار می دهد و اگر درمان نشود نوجوان را به سمت و سوی مشکلات دیگری مثل عدم اعتماد به نفس، افسردگی، اضطراب و زود رنجی سوق خواهد داد. عدم احساس توانمندی و کمی عزت نفس و نیز ناتوانی در بروز احساسات، بیان افکار و نظریات، خود باعث جدایی فرد از فعالیت های گروهی است.

امسال با شروع سال تحصيلي قصد داشتم شروع به يك كار پژوهشي كنم . كه پس از چندي با مشكل قابل توجهي در يك دانش آموز مواجه شدم.مشکل دانش آموزم گوشه گیری و انزوا طلبی بود، مادرش چندین بار مراجعه کرده بود و از افت تحصیلی و بی علاقگی او در انجام تکالیف صحبت کرده بود و از اینکه علاقه ای ندارد که با سایر دانش آموزان دوست شود و همیشه توی لاک خودش است، نگران بود و خواستار حل مشکل پسرش شده بود.حس انسان دوستان و مقتضیات شغل اینجانب ایجاب می کرد که نسبت به حل این مشکل باید احساس وظیفه نموده و تمام سعی و فکر خود را بکار انداخته تا مشکل این دانش آموز را حل کنم .

فهرست مطالب

چكيده     3

فصل اول کلیات پژوهش      5

1-1-مقدمه           6

1-2- توصيف وضعيت موجود(تشخيص مسئله)  7

1-3- گردآوری اطلاعات ( شواهد یک)            8

1-4- مصاحبه :     8

1-5- تجزیه و تحلیل داده ها  8

1-6- ویژگی راه پیشنهادی    8

1-7- ارتباط عاطفی با کودک :           9

فصل دوم بررسی راه حلهای موجود     10

2-1- انتخاب راه حل هاي ممكن         11

2-2- انتخاب راه حل مناسب ، اعتبار بخشي و اجراي راه حل          12

2-3- اهم راهكار هاي ارائه شده به شرح زير مي باشد:      12

2-4-  گرد آوری اطلاعات( شواهد 2)  13

2-5-  نتيجه گيري 13

فصل سوم مبانی نظری پژوهش          14

3-1- کمرویی       15

3-2- گوشه گیری  15

3-3- علایم و نشانه ها         16

3-4-  علائم گوشه گیری را  بطور خلاصه به شرح ذیل می توان بر شمرد:    17

3-5- علل            18

3-6- معالجه گوشه گیری     18

3-7- انواع وعلل خجالتی و گوشه گیر بودن در کلاس درس            19

3-8- کارگروهی :  20

فصل چهارم نتیجه گیری      21

4-1- خلاصه        22

4-2- محدودیت ها  22

4-3- مشخصه های رفتاری کودکان کمرو و گوشه گیر      23

4-4- راهکارهایی برای معلمان          24

4-5- پيشنهادات     25

منابع وماخذ:         27

 


Keywords: گوشه گیری- خجالتی بودن- اعتماد به نفس- اجتماعی بودن
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. [ برچسب: ]

Skip Navigation Links