دانلود پاورپوینت تحقیق مدیریت با عنوان سند راهبردی حمل و نقل بخش دريايی

این تحقیق به بررسی كليات و مفاهيم حمل و نقل دريايي، مروري بر وضعيت موجود حمل و نقل دريايي كشور، بررسي سير تحولات حمل و نقل دريايي در دنيا، تدوين چشم انداز، اهداف كلان و راهبردهاي حمل و نقل دريايي كشور می پردازد. می توانید این تحقیق رشته مدیریت را به صورت پاورپوینت دانلود نمایید.
قیمت : 830,000 ریال
شناسه محصول : 2010058
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار:
تعداد صفحات فارسي : 67
نوع فایل های ضمیمه : powerpoint
حجم فایل : 2 Mb
کلمه عبور همه فایلها : www.daneshgahi.com
عنوان فارسي : پاورپوینت تحقیق مدیریت با عنوان سند راهبردی حمل و نقل بخش دريايی

چکیده

بر اساس آمارهاي سال 1388 کتاب حمل ونقل و انرژي، بيش از 85 درصد مصرف انرژي بخش حمل و نقل کشور مربوط به زيربخش جاده‌اي بوده است. بخش دريايي حدود 10 درصد انرژي مورد نياز بخش حمل و نقل کشور را مصروف نموده و حال آنکه بخش هوايي حدود 3 درصد و بخش ريلي کمتر از يک درصد انرژي مصرف نموده است. رشد مصرف انرژي در بخش دريايي نيز جاي بسي تامل دارد. حمل و نقل دريايي طي 10 سال اخير ساليانه 18.2 درصد رشد داشته و اوج رشد مربوط به بازه زماني سالهاي 1385 تا 1386 و نيز 1387 تا 1388 بوده بنحوي که طي اين سالها مصرف انرژي بخش دريايي بترتيب 2.6 و 2.8 برابر شده است و اين درحالي است که چنين رشدي را در تعداد ناوگان دريايي (با وجود افزايش نسبي تعداد ناوگان) طي اين دوره‌ها، شاهد نبوده‌ايم. می توانید این تحقیق رشته مدیریت را به صورت پاورپوینت دانلود نمایید.

حفظ محيط زيست در حمل و نقل دريايي

بيشترين آثار منفي حمل ونقل دريايي در زمينه مسائل محيط زيست مربوط به آلودگي آب است. در حمل و نقل دريايي نيز مهمترين بخش آلوده کننده آب مربوط به حمل و نقل محموله‌هاي نفتي و تخليه آب توازن کشتي‌هاست که هر دو براي اکوسيستم دريا ايجاد اشکال مي‌نمايند. در اين خصوص پس از حادثه کشتي Exxom Valdez در سال 1989 مقرراتي مبني بر دو جداره کردن کشتي‌هاي نفتي تصويب شد که بر اين اساس تا سال 2010 بايستي کليه تانکرهاي نفتي دوجداره شده باشند.  در زمينه آلودگي هوا نيز صنعت کشتيراني طي سالهاي اخير نقش داشته است. در حال حاضر ساليانه حدود 1 ميليارد تن گاز کربنيک از موتور کشتي‌ها منتشر مي‌شود. سهم کشتي‌ها در آلودگي محيط‌زيستي دنيا برابر است با 2.7 درصد توليد گازکربنيک جهان، 10 درصد اکسيد سولفور و حدود 30 درصد اکسيد نيتروژن جهان. از همين رو در ضميمه کنوانسيون MARPOL‌ مبحث قوانين مربوط به جلوگيري از آلودگي هوا توسط کشتي‌ها قوياً مطرح و کشتيراني‌ها ملزم به استفاده از سوخت‌هاي با کيفيت بالا شده‌اند. البته اين بخش کنوانسيون از سال 2015 در منطقه درياي بالتيک و آمريکا و تا سال 2025 در کل جهان لازم الاجرا خواهد بود.

چالش هاي مهم حمل و نقل دريايي در جهان

از ديدگاه صاحب‌نظران و متخصصين مختلف حوزه حمل و نقل دريايي، چالش‌هاي متفاوتي در اين حوزه در سطح جهاني موجود است که از ميان آنها مي‌توان فهرست زير را به ‌عنوان مهم‌ترين موارد برشمرد:

1- جهاني شدن و تغيير شکل اقتصاد جهاني و گسترش بازار رقابت بين المللي

2-رکود اقتصادي بوجود آمده در جهان

3- چالش مسائل محيط زيست دريايي

4- چالش کمبود نيروي انساني متخصص حوزه دريايي در سطح جهان

5- چالش امنيت و ايمني دريانوردي

فهرست مطالب

فصل اول : كليات و مفاهيم حمل و نقل دريايي

فصل دوم : مروري بر وضعيت موجود حمل و نقل دريايي كشور

فصل سوم : تحليل و ارزيابي وضعيت موجود و تبيين چالش ها و مشكلات پيش رو

فصل چهارم : بررسي سير تحولات حمل و نقل دريايي در دنيا

فصل پنجم : مروري بر اسناد بالادستي راهبردي حمل و نقل كشور با محوريت حمل و نقل دريايي

فصل ششم : تدوين چشم انداز، اهداف كلان و راهبردهاي حمل و نقل دريايي كشور

 

Keywords: حمل و نقل دریایی حمل و نقل دریایی انرژی
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: اقتصاد حمل و نقل، می تواند کاربرد داشته باشد. [ برچسب: ]