دانلود تحقیق علوم تربیتی با عنوان بررسی علل و عوامل بی نظمی دانش آموزان و تلاش برای حل این مشکل (فایل word)

این تحقیق علوم تربیتی به بررسی علل و عوامل بی نظمی دانش آموزان و تلاش برای حل این مشکل می پردازد. هر رفتار انسان، از جمله محصل، هدف دارد یا هدف گردان است. دانش آموزان، عملی را بی هدف انجام نمی دهند بلکه می خواهند با آن عمل خود نیاز یا نیازهایی را ارضا کنند. بنابراین، باید هدف ها و نیازهای ایشان را شناخت و جدی گرفت. مثلاً اگر رفتار نامطلوبی از دانش آموزی سر بزند نباید تنها جلب توجه را علت آن رفتار بدانیم. می توانید این پژوهش رشته علوم تربیتی را به صورت فایل word دانلود نمایید.
قیمت : 855,000 ریال
شناسه محصول : 2010025
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار:
تعداد صفحات فارسي : 29
نوع فایل های ضمیمه : word
حجم فایل : 225 Kb
کلمه عبور همه فایلها : www.daneshgahi.com
عنوان فارسي : تحقیق علوم تربیتی با عنوان بررسی علل و عوامل بی نظمی دانش آموزان و تلاش برای حل این مشکل (فایل word)

چکیده

هر نوع رفتاري كه از ارزش‌هاي پذيرفته شده جامعه به دور است (با توجه فرهنگ)و داراي تكرار شدت و مداومت است و در زمانها و مكانهاي متعدد اتفاق مي افتد و همچنين رفتاري است كه با درماندگي و كاهش كارايي فرد همراه است. پایبندی به ضابطه ها در یک گروه اجتماعی باعث تداوم آن می شود. انضباط، اخلاق کلاس درس است و بدون آن کلاس تبدیل به یک ازدحام یا غوغا می شود. می توانید این پژوهش رشته علوم تربیتی را به صورت فایل word دانلود نمایید.

مقدمه

هر رفتار انسان، از جمله محصل، هدف دارد یا هدف گردان است. دانش آموزان، عملی را بی هدف انجام نمی دهند بلکه می خواهند با آن عمل خود نیاز یا نیازهایی را ارضا کنند. بنابراین، باید هدف ها و نیازهای ایشان را شناخت و جدی گرفت. مثلاً اگر رفتار نامطلوبی از دانش آموزی سر بزند نباید تنها جلب توجه را علت آن رفتار بدانیم . کاربرد اصول و تدابیری می تواند به ما کمک کند که از رخ دادن مشکلات رفتاری جلوگیری کنیم یا آن ها را به حداقل برسانیم. از جمله:

از روز اول آغاز کلاس، مدیریت کامل را اعمال کنیم.  باید روز اول به گروه تازه دانش آموزان خود بگوییم که مقررات ما در اداره کلاس کدام اند و از ایشان چه انتظارهایی داریم.

محیط کلاس را از هر لحاظ حتی فضا و تجهیزات، سالم گردانیم. باید مطمئن باشیم که دانش آموزان ما در کلاس راحت اند.و در مدرسه احساس آرامش می کنند.

فعالیت های یادگیری را طوری طراحی کنیم که برای همۀ دانش آموزان، معنادار باشند؛ و با رغبت ها و توانایی های ایشان سازگار باشند. برای این منظور ناگزیریم اصول رشد و تکامل، خصایص رشدی هر سن، محتوای درسی خاص هر کلاس و هر مقطع، و رغبت های ویژه دانش آموزان خود را دقیقاً بدانیم.

برای همۀ دانش آموزان فرصت هایی فراهم آوریم که موفقیت را تجربه کنند.به تجربه دیده ایم که برخی از دانش آموزان به زودی نشان می دهند که پیشرفت درسی دارند در صورتی که برخی دیگر دیرتر خود را آشکار می کنند. با بعضی از دانش آموزان در دروس علمی و برخی در دروس اجتماعی پیشرفت نشان می دهند. در هر صورت، معلم باید تدابیر و راهبردهایی به کار ببرد که همۀ دانش آموزان، به شکلی، موفقیت را تجربه کنند.

تحلیل یافته های علمی وبیان راه حل

اهداف مي توانند به وسيله روش ها تحت تاثير قرار گيرند. بنابراين اعمال روش هاي درست تدريس و سبك هاي مناسب مديريت با توجه به شرايط كلاس ، امكانات آموزشگاه ، توانايي معلم و نوع كتاب و محتواي درسي ، متفاوت ميباشد.بررسی های به عمل آمده نشان می دهند که اغلب دانش آموزانی که دچاربی نظمی قرار می گرفتند مورد باز خواست قرار می گرفتندبی انضباطی خود را پاسخی به بی انضباطی دانش آموزان دیگر یا غفلت معلمان و اولیا بیان می کردند. به هر حال با توجه به این که اکثر دانش آموزان پاسخ هایی مبنی بر علاقه به رعایت نظم واجرای قوانین با ثبات تر در مدرسه داده بودند ولی همچنان شاهد مواردی از بی نظمی وشلوغی در دانش آموزانم بودم.بنابر این باید به دنبال علتی برای توجیه این رفتار می گشتم تا بتوانم با شناسایی درست مشکل راه حل مناسب را اتخاذ کنم.

فهرست مطالب

بیان وضعیت        10

اهداف گزارش تخصصی :    10

اهداف جزئی گزارش :         10

گرد آوری اطلاعات راجع به موضوع  11

موانع موجود        12

علل بي انضباطي دانش‌آموزان           12

الف :علل مربوط به دانش آموزان مانند:            12

ب)علل مربوط به معلم         13

ج)علل مربوط به كلاس درس:            14

تأثير محيط عاطفي كلاس :    15

د)علل مربوط به خانواده:      15

ه)علل مربوط به روابط اجتماعي :       16

و)عوامل رواني :   16

فرصت های گزارش            17

تحلیل یافته های علمی وبیان راه حل     19

دلایل بی انضباطی دانش آموزان:        19

راههاي كاهش يا حذف رفتار هاي بي نظمي        20

مقایسه با شاخص    25

انتخاب راه حل و اجرای آن   26

گردآوری اطلاعات بعد از اجرای راه حل           26

مزایا و نقاط قوت   27

نقاط ضعف و آسیب ها         28

ارزشیابی ونتیجه گیری و گزارش نهایی:           28

پیشنهادات حاصل از گزارش  :           28

منابع و مأخذ مورد استفاده:    30

 

 

Keywords: علل بی انضباطی دانش‌آموزان دانش آموزان مدیر مدرسه
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. [ برچسب: ]

Skip Navigation Links