دانلود پاورپوینت تحقیق روانشناسی با عنوان روان شناسی تربیتی

روان شناسی پرورشی(تربیتی) شاخه ای از علم روان شناسی است که هدف آن کمک به پرورشکاران در امر پرورش است. روانشناسی پرورشی یعنی کاربرد اصول و قوانین علم روان شناسی در امر پرورش. پرورش به جریان یا فرایندی منظم و مستمر گفته می شود که هدف آن هدایت رشد ابعاد مختلف جسمانی، شناختی، عاطفی، اجتماعی است. می توانید این تحقیق روانشناسی را به صورت پاورپوینت دانلود نمایید.
قیمت : 1,165,000 ریال
شناسه محصول : 2009735
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات فارسي : 79
نوع فایل های ضمیمه : powerpoint
حجم فایل : 3 Mb
کلمه عبور همه فایلها : www.daneshgahi.com
عنوان فارسي : پاورپوینت تحقیق روانشناسی با عنوان روان شناسی تربیتی

چکیده

روان شناسی پرورشی(تربیتی) شاخه ای از علم روان شناسی است که هدف آن کمک به پرورشکاران در امر پرورش  است. روانشناسی پرورشی یعنی کاربرد اصول و قوانین علم روان شناسی در امر پرورش. پرورش به جریان یا فرایندی منظم و مستمر گفته می شود که هدف آن هدایت رشد ابعاد مختلف جسمانی، شناختی، عاطفی، اجتماعی، و.. (یا به طور کلی رشد همه جانبه شخصیت ) پرورش یابندگان در جهت کسب و درک معارف بشری و هنجار های مورد پذیرش جامعه و نیز کمک به شکوفا شدن استعدادهای آنان است. می توانید این تحقیق روانشناسی را به صورت پاورپوینت دانلود نمایید.

معلمان کارآمد

1.   پرورش مهارتهای فکری

2.   ایجاد خود پنداره و انگیزش

3.   اداره محیط کلاس

4.   درس دادن

5.   ارزیابی یادگیری

6.   پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان خاص

7.   یادگیری مادام ا لعمر

فواید استفاده از هدفهای آموزشی رفتاری

1.   کار طرح و اجرای آموزش را برای معلم آسان می کند.

2.   عمل ارزشیابی معلم از آموخته های دانش آموزان آسان میشود.

3.   کمک به یادگیرندگان در امر یادگیری .

4.   فراهم نمودن امکانات برای مسئولان پرورشی و معلمان در اثر بخشی کار آنهاست.

سبکهای یادگیری

1.   سبکهای یادگیری شناختی

2.   سبکهای یادگیری عاطفی

3.   سبکهای یادگیری فیزیولوژیکی

رشد عاطفي و اجتماعي

سازگاري دانش آموزان با محيط مدرسه و شركت در فعاليتهاي دسته جمعي ، نداشتن حواس پرتي ، دقيق بودن به مطالب در هنگام تدريس ، نترسيدن ، برخورداري از آرامش خاطر و اعتماد به نفس از جمله علائم بارز رشد عاطفي و اجتماعي است . معلم بايد به تفاوتهاي فردي دانش آموزان توجه نمايد وسعي نمايد زمينه هاي مساعدي براي شركت تمامي دانش آموزان در فعاليتهاي كلاس فراهم نمايد.

طبقه بندی نظریه های یادکیری

1.  نظریه های شناختی

2.  نظریه های رفتاری

3.  نظریه خبر پردازی

انگیزش

به اعتقاد ما انگيزش حالتي است دروني كه جهت و شدت رفتار را تعيين مي كند. بسياري از روان شناسان بين انگيزه و انگيزش تمايز قائل نشده آنها را مترادف معني مي كنند. بعضي ديگر انگيزش را عامل كلي رفتار و انگيزه را عامل اختصاصي رفتار خاص مي دانند.

نظريه نيازهاي مازلو

نيازهاي زيستي (آب – غذا – هوا )

امنيت

عشق و تعلق – محبت

عزت نفس – تائيد و شايستگي

كسب دانش

زيبايي شناختي

خودشكوفايي

در این تحقیق به توضیح مواردی که در زیر عنوان شده است می پردازیم.

v      رویکرد رفتاری

v      رویکرد شناختی

v      رویکرد روانکاوی

v      رویکرد زیست شناختی

v      مراحل عمومی آموزش

v      طرح هفت مرحله ای هدف گزینه ای

v      طبقه بندی  هد فهای آموزشی

v      ویژگیهای ورودی یادگیرندگان

v      سبکهای یادگیری

v      اصول روان شناسی رشد

v      مراحل رشد شناختی از دیدگاه پیاژه

v      تعريف هيجان

v      طبقه بندی نظریه های یادگیری

v      انواع تقويت

v      تنبيه

 

 

 

 

 

 

Keywords: روان شناسی تربیتی سبک های یادگیری نظريه نيازهاي مازلو تنبیه خودشکوفایی تشویق پرورش
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. [ برچسب: ]

Skip Navigation Links