دانلود مقاله در زمینه ﺑﺮرﺳﻲ رضایت ﻣﺮاﺟﻌﻴﻦ ﺑﻪ ﺑﻴﻤﺎرﺳﺘﺎن پور سینا ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از اﻟﮕﻮی ﺷﺶ ﺳﻴﮕﻤﺎ

مقاله در زمینه ﺑﺮرﺳﻲ رضایت ﻣﺮاﺟﻌﻴﻦ ﺑﻪ ﺑﻴﻤﺎرﺳﺘﺎن پور سینا ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از اﻟﮕﻮی ﺷﺶ ﺳﻴﮕﻤﺎ در این بخش از پورتال آموزش و پژوهش دانشگاهیان (پویان) به صورت فایل Word برای دانلود ارائه شده است.
قیمت : 520,000 ریال
شناسه محصول : 2003729
نویسنده/ناشر/نام مجله : نگین قائمیه
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات فارسي : 11
نوع فایل های ضمیمه : word
حجم فایل : 92 Kb
کلمه عبور همه فایلها : www.daneshgahi.com
عنوان فارسي : مقاله در زمینه ﺑﺮرﺳﻲ رضایت ﻣﺮاﺟﻌﻴﻦ ﺑﻪ ﺑﻴﻤﺎرﺳﺘﺎن پور سینا ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از اﻟﮕﻮی ﺷﺶ ﺳﻴﮕﻤﺎ

چکیده

مقاله در زمینه ﺑﺮرﺳﻲ رضایت ﻣﺮاﺟﻌﻴﻦ ﺑﻪ ﺑﻴﻤﺎرﺳﺘﺎن پور سینا ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از اﻟﮕﻮی ﺷﺶ ﺳﻴﮕﻤﺎ

مقاله در زمینه ﺑﺮرﺳﻲ رضایت ﻣﺮاﺟﻌﻴﻦ ﺑﻪ ﺑﻴﻤﺎرﺳﺘﺎن پور سینا ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از اﻟﮕﻮی ﺷﺶ ﺳﻴﮕﻤﺎ  در این بخش از پورتال آموزش و پژوهش دانشگاهیان (پویان) به صورت فایل Word برای دانلود ارائه شده است.  

ﭼﻜﻴﺪه

متدوﻟﻮژي ﺷﺶ ﺳﻴﮕﻤﺎ يك فرايند نظم دهي است كه ما را در تمركز بر روي توسعه، تحويل و ارائه‌ی موثر محصولات و خدمات كمك مي‌كند. در اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺳﻌﻲ ﺷﺪه اﺳﺖ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﺘﺪوﻟﻮژي ﺷﺶ ﺳﻴﮕﻤﺎ و ﭘﻴﺎدهﺳﺎزي ﭼﺮﺧﻪ DMAIC در بیمارستان پور سینا، ﺑﻬﺒﻮدﻫﺎي ﻛﻤﻲ و ﻛﻴﻔﻲ ﺣﺎﺻﻞ ﺷﻮد. از این رو در اﺑﺘﺪا ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﻲ مفاهیم ﻣﺘﺪوﻟﻮژي ﺷﺶ ﺳﻴﮕﻤﺎ و ﻧﺤﻮه ﭘﻴﺎدهﺳﺎزي ﭼﺮﺧﻪ DMAIC ﻣﻲﭘﺮدازﻳﻢ، ﺳﭙﺲ ﺑﻪ ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﻣﺸﻜﻼت ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻛﺎﻫﺶ سطح رضایت و ﻋﻠﻞ نارضایتی مراجعان بیمارستان پرداخته می‌شود و در نهایت سرفصل‌های پیشنهادی کاهش و رفع این مشکلات که ﺑﺎ ﺗﺸﻜﻴﻞ جلسات ﻃﻮﻓﺎن ذﻫﻨﻲ تدوین شده است ارائه می‌گردد. به منظور شناسایی عوامل از توزیع 50 پرسشنامه بین مراجعان و مسئولان بیمارستان بهره گرفته شده و در نهایت نیز ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ عوامل اثرگذار بر کاهش رضایت‌مندی مراجعان به ترتیب عدم حضور پزشکان، تاخیر پرسنل و عدم وجود نظارت کافی گزارش شده است.

1-ﻣﻘﺪﻣﻪ

روند سریع تحولات در کسب و کارهای تولیدی و خدماتی در کنار افزایش حساسیت مشتریان نسبت به کیفیت محصولات و خدمات، صاحبان کسب و کارها را بیش از پیش به فکر افزایش کیفیت ارائه‌ی خدمات و محصولات خود انداخته است. در این میان، مراکز اراﺋﻪ ﻛﻨﻨﺪه‌ی ﺧﺪﻣﺎت ﺑﻬﺪاﺷﺘﻲ و درمانی نیز به دلیل حساسیت خدمات مورد ارائه، پرداختن به این موضوع را در دستور کار خود قرار داده‌اند. از ﻳﻚ ﺳﻮ ﻣﺎﻫﻴﺖ وﻳﮋه ﺧﺪﻣﺎت ﭘﺰﺷﻜﻲ و ﻋﺪم ﺗﺨﺼﺺ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن در ارزﻳﺎﺑﻲ اﻳﻦ ﺧﺪﻣﺎت اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﻲ ﺷﻮد ﺣﺘﻲ ﻳﻚ اﺷﺘﺒﺎه در درﻣﺎن ﺑﻴﻤﺎران، ﭘﻴﺎﻣﺪﻫﺎي ﺑﺴﻴﺎر ﺟﺪي و ﻫﺰﻳﻨﻪ ﮔﺰاﻓﻲ را ﺑﻪ ﻣﺼﺮف ﻛﻨﻨﺪﮔﺎن ﺗﺤﻤﻴﻞ ﺳﺎزد(2).

از ﺳﻮي دﻳﮕﺮ ﻇﻬﻮر ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ ﻛﻴﻔﻴﺖ و اﻓﺰاﻳﺶ آﮔﺎﻫﻲ ﺑﻴﻤﺎران و ﻣﺮاﺟﻌﻴﻦ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺧﺪﻣﺎت اراﺋﻪ ﺷﺪه ﺗﻮﺳﻂ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎي اراﺋﻪ ﻛﻨﻨﺪه ﺧﺪﻣﺎت ﺳﻼﻣﺖ را ﺑﺎ ﭼﺎﻟﺸﻬﺎﻳﻲ از ﻗﺒﻴﻞ ﻛﺎﻫﺶ ﭘﻴﺎﻣﺪﻫﺎي ﻧﺎﮔﻮار ﺧﺪﻣﺎت ﭘﺰﺷﻜﻲ، ﺑﻬﺒﻮد ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺧﺪﻣﺎت و ﻋﻤﻠﻜﺮد ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﺎي ﻣﺮاﻗﺒﺘﻲ در ﻛﺎﻫﺶ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻫﺎ ﻣﻮاﺟﻪ ﺳﺎﺧﺘﻪ اﺳﺖ...

Keywords: میزان رضایت ﺷﺶ ﺳﻴﮕﻤﺎ بیمارستان خدمات
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. [ برچسب: ]

Skip Navigation Links