دانلود مقاله ترجمه شده ترجیحات بصری در نمای تابلو های شهری


چطور این مقاله معماری را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2004659 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله معماری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
880,000 ریال
شناسه محصول :
2004659
سال انتشار:
1999
حجم فایل انگلیسی :
198 Kb
حجم فایل فارسی :
711 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

ترجیحات بصری در نمای تابلو های شهری

عنوان انگليسي

VISUAL PREFERENCES IN URBAN SIGNSCAPES

نویسنده/ناشر/نام مجله

Environment and Behavior

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده معماری شامل 22 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 24 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

 این تحقیق، به نقش زننده بودن­ و پیچیدگی تابلوها در ادراک و ارزیابی از نمای تابلوهای شهری می­پردازد. این تحقیق به امتیازات مستقلی برای ویژگی­ های 19 نما از تابلوها دست یافت. گروهی 30 نفره، در مورد ویژگی­های فیزیکی 19 عکس رنگی از صحنه­ های مربوط به تابلوهای کوچک، به قضاوت پرداختند. نمونه ­ای تصادفی متشکل از 56 نفر، صحنه­ ها را به گروه­ هایی تقسیم کرده و به گروه ­ها به ترتیب ارجحیت امتیاز دادند. یک گروه تصادفی پنجاه نفری از انسانها، صحنه­ ها را بر حسب ارجحیت دسته بندی کرده و هر صحنه را طبق چند مقیاس مختلف ارزیابی، مورد قضاوت قرار دادند. از دو دسته­ ی Q، مولفین امتیازات مشابه ی بین صحنه­ ها استنتاج کرده و به منظور دریافتن ابعاد ادراک، از این امتیازات در یک تحلیل چند بعدی مقیاس گذاری غیرمتریک ، استفاده کردند. زننده بودن تابلو به ابعاد 1 و 2 مربوط شده و پیچیدگی تابلو تا حد زیادی به بعد 4 مربوط می­شود. در این مطالعه به رابطه ­ای که این دو متغیر با مسئله­ ی ترجیح دارند هم پرداخته شد. و دریافته شد که ترجیح به کاهش زننده بودن وابسته­ است.

تابلو های شهری :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

This research looked at the role of sign obtrusiveness and complexity in the perception and evaluation of urban signscapes. It obtained independent scores for features of 19 signscapes. One group of 30 persons judged physical features of 19 color photographs of retail sign scenes. One opportunity sample of 56 persons sorted the scenes into groups and then scored the groups for preference. A random cluster sample of 50 persons sorted the scenes for preference and rated each scene on several evaluative scales. From the two Q-sorts, the authors derived similarity scores between scenes and used them in a nonmetric multidimensional scaling analysis to find the dimensions of perception. Sign obtrusiveness related to Dimensions 1 and 2, and sign complexity related at a marginally significant level to Dimension 4. The study also looked at the relation of these two variables to preference. It found preference associated with reductions in sign obtrusiveness

Keywords: URBAN SIGNSCAPES
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. [ برچسب: ]
 مقاله معماری با ترجمه
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید