دانلود مقاله ترجمه شده مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار و کارائیِ کیفیِ آن در بانک‌های اسلامی: نقش میانجیِ فناوری اطلاعات


چطور این مقاله مديريت را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2007576 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مديريت در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
855,000 ریال
شناسه محصول :
2007576
سال انتشار:
2017
حجم فایل انگلیسی :
296 Kb
حجم فایل فارسی :
313 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار و کارائیِ کیفیِ آن در بانک‌های اسلامی: نقش میانجیِ فناوری اطلاعات

عنوان انگليسي

Business Process Reengineering and Quality Performance in the Islamic Banks: The Information Technology as a Moderator

نویسنده/ناشر/نام مجله

International Journal of Supply Chain Management

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مديريت شامل 9 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 19 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

 یکی از چالش‌های مهمی که دنیای تجارت و کسب و کار با آن دست و پنجه نرم می‌کند، مسئله‌ی مدیریت تغییر است. سرعت بالای تغییرات باعث شده تا بسیاری از شرکت‌ها به فکر بهبود بنیادین فرآیندهای کسب و کار خود و یا بهتر است بگوییم به فکر مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار (BPR) بیافتند. بخش‌های مالی را می‌توان یکی از عوامل  محرکه‌ی اصلی اقتصاد هر ملیتی دانست که البته آنها در خلال عملیات خود، تغییراتی بنیادین را تجربه می‌کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی بهره‌وری مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار (BPR) و نقش قابلیت فناوری اطلاعات (IT) بر روی کارائی بانک‌های اسلامیِ مستقر در مالزی بپردازیم. از جمله‌ی ابعاد مدیریت فرآیند کسب و کار می‌توان به مدیریت تغییر، تعدیل استراتژی، تعهد به مدیریت، تمرکز بر روی مشتری، سرمایه‌گذاری بر روی IT، طراحی مجدد فرآیند، منابع مالی کافی و ساختارهای بروکراسی کمتر اشاره کرد که البته این فاکتور ها به منظور بررسی تأثیر آن‌ها بر روی کارائی بانک‌های اسلامی مورد بررسی قرارگرفته‌اند. کارائی بانک اسلامی را می‌توان مسئله‌ای انحصاری و مبتنی بر سه جنبه‌ی کیفی اصلی دانست؛ این جنبه‌ها عبارت‌اند از تحصیلات فردی، گرایش عمومی و عدالت محوری؛ البته در سناریویی که مورد مطالعه قرار داده‌ایم، کارائی را بر اساس هزینه‌ای که بانک‌ها صرف رسیدن به این سه جنبه‌ی کیفی می‌کنند اندازه‌گیری نموده‌ایم. رابطه‌ی مستقیم و اثرات تعدیل‌کننده را با استفاده از مدل‌سازی معادله‌ی ساختاری جذر حداقلی جزئی (PLS) مورد مطالعه قرار دادیم. به طور کلی نتایج نشان می‌دهد که ابعاد مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار می‌تواند مدیریت تغییر و ساختار بروکراسی را بر روی کارائی بانک‌های اسلامی به همراه داشته باشد. البته تأثیر و نقش تعدیل کنده‌ی فناوری اطلاعات آن‌چنان قابل ملاحظه نبوده است. نتیجه‌ی این مطالعه این بوده که رویکردهایی مهمی پیش روی مدیران و محققین قرار داده شده تا بتوان به درک بهتر فاکتورهای مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار بر روی کارائی بانک‌های اسلامی پرداخت.

1-مقدمه

پیشرفت بازارهای مالی به صورت جهانی باعث شده تا بانک‌ها بر خود بدانند تا به تغییر فرآیندهای عملیاتی خود بپردازند و بتوانند به شکلی بهتر به رقابت در بازار جهانی بپردازند. برای زنده ماندن در این محیط، بانک‌های کشورهای در حال توسعه باید به بهبود کیفیت خدمات رسانی به مشتریان، سرعت ارائه‌ی خدمات، کاهش هزینه‌های عملیاتی و در نتیجه افزایش سودآوری کارائی بپردازند. در همین راستا بانک‌ها نباید تنها تمرکزشان را بر روی کاهش هزینه‌ها قرار دهند بلکه باید بر روی بهبود خدماتی که در اختیار مشتری قرار می‌دهند متمرکز شوند. در اصل این اهداف نیاز به بهبودِ بنیادین و ریشه‌ای فرآیندهای کسب و کار و یا مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار (BPR) دارد… 

مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار بانک اسلامی :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

One of the critical challenges of business world is to manage change. This rapid rate of change has forced many companies to radically improve its business processes or better known as business process reengineering (BPR). Financial sector is one of the main drivers in economy in any nation and has been experiencing drastic change in its operations. This paper examines the effectiveness of business process reengineering (BPR) and the moderation role of information technology (IT) capability on the performance of Islamic bank in Malaysia. BPR dimensions namely change management, strategy alignment, management commitment, customer focus, IT investment, process redesign, adequate financial resource and less bureaucratic structure are investigated to observe their effects on the Islamic banks’ performance. The performance of Islamic bank is unique because it is based on three main quality aspects which include (1) educating individual, (2) public interest, and (3) establishing justice. However, in our case, the performance is measured by the cost spent by the banks to fulfill those three quality aspects. The direct relationship and moderation effects were analyzed using the Partial Least Square (PLS) structural equation modeling. Collectively, the results show the effect of BPR dimensions particularly change management and less bureaucratic sturucture on the performance of Islamic banks. The moderating effect of IT capability, however, is insignificant. The outcome of this study provides the important insights to both managers and researchers for further understanding of BPR factors particularly on the Islamic bank’s performance

Keywords: Business Process Reengineering quality performance Islamic bank
این برای گرایش های: مدیریت فناوری اطلاعات، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: فناوری اطلاعات، می تواند کاربرد داشته باشد. سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]
 مقاله مديريت با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی کامپیوتر و IT > مقاله های مهندسی کامپیوتر و IT و ترجمه فارسی آنها > مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار و کارائیِ کیفیِ آن در بانک‌های اسلامی: نقش میانجیِ فناوری اطلاعات
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید