دانلود مقاله ترجمه شده حفاری کامل مقطع تونل ADECO دو تونل 260 m2 زیرزمینی در خاک رس دوغاب ریزی شده، تحت پوشش حداقلی شهر


چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2006518 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
880,000 ریال
شناسه محصول :
2006518
سال انتشار:
2011
حجم فایل انگلیسی :
5 Mb
حجم فایل فارسی :
2 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

حفاری کامل مقطع تونل ADECO دو تونل 260 m2 زیرزمینی در خاک رس دوغاب ریزی شده، تحت پوشش حداقلی شهر

عنوان انگليسي

ADECO full-face tunnel excavation of two 260 m2 tubes in clays with sub-horizontal jet-grouting under minimal urban cover

نویسنده/ناشر/نام مجله

Tunnelling and Underground Space Technology

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 14 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 16 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

 چکیده

با یک پوشش 5 تا 30 متر، سطح مقطع 260 m2 و یک ستون با قطر 4 متر، تونل­ های جفت جاده­ای کسیا از زیر جاده کسیا عبور می­ کند (جاده اصلی به/ از رم)، بقایای یک ویلای رومی 2000 ساله و دو تونل موجود. خاک رس سیلتی سخت در محیط حاکم است. بر اساس اصول تحلیل تغییرشکل­ های کنترل­شده (ADECO)، هر یک از تونل­ها با سطح مقطع کامل 260m2 حفاری شدند. در مقایسه روش حفاری مرحله ­ای (SEM)، این روش شدیدا ساخت را آسان­تر می­کند که باعث صنعتی­ سازی ساخت شده و اجازه کنترل کامل زمین بالای مقطع را که یک اقدام پایدارسازی است، می­دهد. به منظور پیش­ محصور کردن هسته تونل، روش تزریق روتو تروی برای ساخت حافظی بر روی ستون­ های هم­پوشانی زیرزمینی مسلح­ شده با تزریق دوغاب واقع بر روی مقطع استفاده شده است، در حالی که از جابجایی زمین یا خالی­ کردن ستون جلوگیری می­شود. پوشش اولیه سخت که بر روی ستون­ های زیرزمینی تزریق دوغابی قرار می­گیرد، انحراف نهایی در نزدیکی مقطع تونل و پوشش نهایی نه بیشتر از 50 متر در زیر مقطع، این اطمینان را بوجود آورد که پیش­ محصورسازی بالای مقطع تونل تبدیل به محصورشدگی موثر در نزدیکی حفره می­شود. تونل­ها طبق برنامه و بودجه تعیین­ شده و نشست تقریبا 1 سانتی­ متری ساخت به اتمام رسید.

1-مقدمه

GRA (به طور ادبی "جاده حلقه بزرگ") یک جاده حلقه­ای 68.2km بدون عوارض که رم، (ایتالیا) را دور می­زند. اخیرا GRA روزانه 160000 وسیله نقلیه را عبور می­دهد؛ دو خط در هر سمت که بعد از جنگ جهانی دوم ساخته شدند، زیر استانداردها و فراتر از ظرفیت بودند و ترافیک در طول روز پیوسته بود (شاید مشهورترین مورد مربوط به سال 1972، در فدریکو فلینی رم است). در سال 2002، یک پروژه عظیم که برای 18.5 km از GRA بود از 2 تا 3 خط در هر سمت بین آرلیا و خروجی­های گیوبیلو کستل، 3 km به طور کامل شامل ردیف­ های جدید افقی و قائم است که امنیت را گسترش می­دهد. تونل ­های جفت جدید، بخشی از این ردیف جدید است. برای آنکه سه خطوط و یک خط اورژانسی را جا بدهند، نیاز به یک حفاری عظیم در هر سمت است: عرض 22 m و ارتفاع 14 m. همان­طور که در شکل 1 دیده می­شود، مرزهای موازی به طول 232 m و 125 m از زیر جاده کسیا عبور می­کند (یکی از جاده­های اصلی به رم و از رم)؛ مرز خارجی­ تر از زیر یک ویلای قدیمی رمی (با یک شبکه 5 متری) عبور می­کند و مرز داخلی مستقیما در زیر تونل ­های موجود، در قسمت جاده حلقه­ ای حرکت می­کند. ردیف جاده و عرض جاده، تنها عرضی به اندازه 4 متر برای یک شبکه ستونی بین دو مرز به جا گذاشت؛ شکل 2 سطح مقطعی در نزدیکی نقطه حداکثر پوشش را نشان می­دهد...

تونل حفاری مقطع تونل :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

With a cover of 5–30 m, a 260 m2 cross-sectional area, and a 4-m wide pillar, the Cassia twin road tunnels underpass Cassia road (main road to/from Rome), the remnants of a 2000 year-old Roman villa, and two existing tunnels. Stiff silty clay dominates the alignment. According to the Analysis of Controlled DEformations (ADECO) principles, each tube was excavated full face to 260 m2. Compared to Sequential Excavation Method (SEM), this highly simplifies construction, leads to construction industrialization, and allows for full control of the ground ahead of the face, which is used as a stabilization measure. In order to pre-confine the tunnel core, Trevi roto-injection technique was used to create an umbrella of overlapping sub-horizontal reinforced jet-grouting columns ahead of the face, while avoiding up heave of the ground or emptying of the columns. Stiff preliminary lining sitting on sub-horizontal jet-grouting columns, final invert close to the tunnel face, and final lining no more than 50 m behind the face ensured that the pre-confinement ahead of the tunnel face became effective confinement around the cavity. The tunnels were finished on schedule and within budget with a mere 1 cm of settlement

 

Keywords: ADECO SEM NATM Sub-horizontal jet-grouting
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی عمران و نقشه برداری > مقاله های مهندسی عمران و نقشه برداری و ترجمه فارسی آنها > حفاری کامل مقطع تونل ADECO دو تونل 260 m2 زیرزمینی در خاک رس دوغاب ریزی شده، تحت پوشش حداقلی شهر
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید