دانلود مقاله ترجمه شده رشد احتمالی ترک ماتریسی مبتنی بر استحکام در لایه‌های کامپوزیت چند جهته


چطور این مقاله مهندسی مکانیک را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2005722 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی مکانیک در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
985,000 ریال
شناسه محصول :
2005722
سال انتشار:
2016
حجم فایل انگلیسی :
1 Mb
حجم فایل فارسی :
1 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

رشد احتمالی ترک ماتریسی مبتنی بر استحکام در لایه‌های کامپوزیت چند جهته

عنوان انگليسي

Probabilistic strength based matrix crack evolution in multi-directional composite laminates

نویسنده/ناشر/نام مجله

Composites Part B

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک شامل 11 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 29 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

 

چکیده

ترک ماتریسی اولین شکل و غالب ترین شکل از خرابی در کامپوزیت های پلیمری لایه ای می باشد که در افت سفتی تاثیرگذار است. تاکنون ترک ماتریسی با استفاده از چگالی ترک به همراه بارگذاری و ارتباط دادن چگالی ترک با افت سفتی لایه تعیین می شود. در مطالعه کنونی یک چارچوب تحلیلی برای رشد ترک ماتریسی پیشنهاد شده است که از تحلیل تاخیر برش کوپل شده با یک روش استحکام احتمالی برای یک لایه متقارن چند جهته (MD) استفاده می کند. پارامترهای استاتیکی از یک لایه برجسته تخمین زده شده است. ارزیابی چگالی ترک به صورت لایه به لایه نیز شبیه سازی شده است. پیش بینی های چگالی ترک و افت سفتی با مقادیر تجربی موجود مقایسه شده است. روندهای افت سفتی با اطلاعات تجربی مطابقت دارند و مقادیر سفتی تخمین زده شده از روش فعلی محافظه کارانه می باشند.

1-مقدمه

استفاده از کامپوزیت های پلیمری فیبری تقویت شده (FRP) برای اعمال بارگذاری های پایه ای در سال های اخیر افزایش یافته است. تقریبا 50% از اسکلت هواپیمای بوئینگ 787 از FRPها ساخته شده است [1]. چند دهه بعد این مواد به خاطر استحکام ویژه بالا، سفتی، مقاومت در برابر خوردگی، شکل پذیری راحت و عمر خستگی بیشتر، جایگزین مواد سنتی می شوند [2]. در عمل ساختارهای کامپوزیتی با بارگذاری متغیر زمانی، شرایط محیطی بد، خرابی ها مثل برخورد پرنده ها، شن های باند پرواز، بارش تگرگ  و ... رو به رو می شوند...

ترک ماتریسی کامپوزیت چند جهته کامپوزیت‌ های پلیمری لایه‌ای استحکام :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

 Abstract

Matrix cracking is the first and most dominant mode of damage in laminated polymer composites resulting in significant stiffness degradation. In the past, matrix cracking has been quantified using crack density evolution with loading and correlating the crack densities with stiffness degradation of the laminate. In the present study, an analytical framework for matrix crack evolution for a general Multi-Directional (MD) symmetric laminate has been proposed using oblique coordinate based shear-lag analysis coupled with a probabilistic strength approach. The statistical parameters have been estimated from a master laminate. The ply-by-ply crack density evolution has also been simulated. The crack density evolution and associated stiffness degradation predictions have been compared to existing experimental values. The stiffness degradation trends closely match with experimental data and stiffness values estimated from current approach are conservative

Keywords: Polymer-matrix composites (PMCs) Damage tolerance Analytical modeling Matrix cracking
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی مکانیک > مقاله های مهندسی مکانیک و ترجمه فارسی آنها > رشد احتمالی ترک ماتریسی مبتنی بر استحکام در لایه‌های کامپوزیت چند جهته
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید