دانلود مقاله ترجمه شده استراتژی داربست در یادگیری ریاضیات


چطور این مقاله رياضی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2002038 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله رياضی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
880,000 ریال
شناسه محصول :
2002038
سال انتشار:
2011
حجم فایل انگلیسی :
114 Kb
حجم فایل فارسی :
286 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

استراتژی داربست در یادگیری ریاضیات

عنوان انگليسي

Scaffolding Strategy In Mathematics Learning

نویسنده/ناشر/نام مجله

International Seminar and the Fourth National Conference on Mathematics Education

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده رياضی شامل 12 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 14 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی


چکیده

آموزش و یادگیری ریاضیات باید به‌گونه‌ای باشد که بر روی تحلیل و آنالیز کردن استوار باشد. مسیر یادگیری نیز بایستی بر روی توسعۀ «تفکر ریاضیاتی» و «گرایش ریاضیاتی» تمرکز کند. سپس، فرآیند یادگیری و آموزش به‌گونه‌ای طرح شود که دانش‌آموز در این شرایط، به‌طور فعالی به ساختن «معنا و مفهوم» از تجربیات شخصی خود بپردازد. در این‌چنین شرایطی، نقش یک آموزگار برجسته و مهم می‌شود. یک معلم بایستی به جای «نشان دادن و گفتن» به وسیله‌ای برای توسعۀ قدرت تحلیلی دانش‌آموزان بدل شود. در واقع، معلمان و مربیان بایستی به طراحی یک چارچوب مناسب برای توسعۀ فرایند تحلیل در ذهن شاگردانشان مبادرت ورزند. این چارچوب بایستی در راستای هدف اساسی اجتماعی- سازندگی باشد. یکی از مهم‌ترین ابزارهای تحقق اهداف سازندگی –اجتماعی، استراتژی داربست است. در این مقاله به دنبال بررسی و توضیح نقش استراتژی داربست در یادگیری ریاضیات می‌پردازیم.

1- مقدمه

افزایش کیفیت یادگیری ریاضیات همیشه در برهه‌های زمانی گوناگون مورد توجه احزاب و گروه‌های مختلف جامعه قرار می‌گیرد. توجه و نگرانی که بابت یادگیری ریاضیات وجود دارد به‌اندازه خود ریاضیات مهم و ضروری است. ریاضیات مانند که ابزار بسیار مهم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است (Hudoyo, 2003; Suherman, at al. 2003). ریاضیات به عنوان یک علم، دانشی است که از طریق تحلیل به دست می‌آید. تحلیلی که سلسله مراتبی، قیاسی، دقیق، رسمی و چکیده وار است. ریاضیات را به عنوان یک ابزار کاربردی می‌توان به‌مثابه یک زبان نگاه کرد، زبانی که با نآن آن می‌توانیم روش‌های تحلیل اتفاقات روزمره خود را تقویت کرده و از آن برای جفت‌وجور شدن با آینده و تکنولوژی استفاده کنیم؛ بنابراین، واضح است که فرآیند اجرایی یادگیری ریاضیات در هر سطح آموزشی، به توجه و دقت زیادی نیاز دارد. این توجه و تمرکز بر یادگیری تحلیل ریاضیاتی همیشه به سه ابزار اساسی و مهم معلمان، دانش‌آموزان و مطالب و مواد درسی نیازمند است.

 در فرآیند یادگیری و آموزش ریاضی، معلمان نقش بسیار حائز اهمیتی را بازی می‌کنند. آنان بایستی به طراحی یک فرایند و اجرای مناسب آن بپردازند. آنان هم چنین بایستی یک محیط آموزشی بسیار مناسب را برای دانش اوزان خلق کنند تا مطالب گفته‌شده در این فضای آموزشی به خوبی درک و فهمیده شود. وظیفه معلمان است که فرصت‌هایی را بیافرینند که دانش‌آموزان بتوانند درک و تحلیل خود را بسازند و از تبادل فکر و نظر خود با سایرین ترسی به دل راه ندهند، زیرا تنها با این روش است که می‌توان نتایج بهینه و مناسبی را به دست آورد. معلمان باید دست به طرح فضایی بزنند که در آن دانش‌آموزان بتوانند قدرت تحلیل خود را تقویت کنند. به عبارتی دیگر هدف این است که در کلاس‌های ریاضی، تفکر ریاضیاتی و گرایش ریاضیاتی ترویج داده شود...


استراتژی داربست یادگیری ریاضیات :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

Mathematics learning should be designed so that it is oriented to the goal which is focused on process. Learning orientation is focused on the development of ‘mathematical thinking’ and ‘mathematical disposition’. Then, the teaching-learning process is conditioned in order that student is actively to construct “meaning” through the process of self-experience, not just knowing. In such conditions the teacher's role shifted from mere "showing and telling" to be facilitators and guidance who can be responsive to students' development of thinking processes which proceed from the actual ability toward potential ability to construct mathematical knowledge. These efforts, among others, carried out by presenting a learning construction which is appropriate with the tradition of socio-constructivism. One of the most important tradition of socio-constructivism is the idea of scaffolding in practice learning. This study describe the role and strategy of scaffolding in mathematics learning

Keywords: Scaffolding Strategy Mathematics Learning
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. [ برچسب: ]
 مقاله رياضی با ترجمه
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید