دانلود مقاله ترجمه شده یک سیستم سنسور توری براگ فیبری برای شمارش محور قطار


چطور این مقاله فیزیک را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2001985 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله فیزیک در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
880,000 ریال
شناسه محصول :
2001985
سال انتشار:
2010
حجم فایل انگلیسی :
2 Mb
حجم فایل فارسی :
1 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
word+pdf
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

یک سیستم سنسور توری براگ فیبری برای شمارش محور قطار

عنوان انگليسي

A Fiber Bragg Grating Sensor System for Train Axle Counting

نویسنده/ناشر/نام مجله

IEEE SENSORS JOURNAL

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده فیزیک شامل 9 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 15 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی


چکیده

سیگنال دهی ریلی دو کار عمده را ساده کرده است، یکی آشکارسازی قطار و دیگری کنتل قطار و به این وسیله فاصله ایمنی بین قطارها را حفظ کرده است. مدارهای ردیابی رایج ترین ابزار آشکارسازی با اصول مدار باز/بسته ساده هستند؛ و استفاده از کنتور محور امکان آشکارسازی بهتر قطارها در مسیر برگشت را فراهم می کند. با این همه با سیستم های مربوط به برق رسانی و الکترونیک قدرت که دستخوش تداخل الکترومغناطیسی در مجاورت سیستم سیگنال دهی می شوند، مهندسان ریل اغلب راه اندازی مدارهای مسیر و ردیابی و سیستم های شمارش محور را ناپایدار و حتی پرخطا می بینند که درنتیجه کار ایمن قطارها را به مخاطره می اندازد. یک ابزار جدید آشکارسازی قطار که کاملا بدون تداخل الکترومغناطیسی است برای سیستم سیگنال دهی ریلی مدرن لازم است. این مقاله یک سیستم سیگنال دهی سنسور فیبر نوری جدید را ارائه می دهد. کار سنسور، ستاپ میدان، مجموعه روش آشکارسازی محور و نتایج تست یک تاسیسات ریلی در یک سیستم آزمونی روی یک خط راه آهن شهری شلوغ ارائه می شوند.

1-مقدمه

در حرکت های سریع و شرایط پیشرفت در راه آهن های مدرن، یک سیستم سیگنال دهی با خرابی امن (fail-safe) بسیار مهم است تا از شرایط ایمن و خدمات مطمئن خط آهن اطمینان حاصل شود. برای حفظ جداسازی مناسب بین قطارها، شناسایی قطار برای تشخیص حضور آن و یا شناسایی قطار جلویی در طول قطعه مشخصی از خط آهن و نیز کنترل سرعت قطار پشتی برای تنظیم حرکت قطار جلویی، دو کار اصلی سیستم های سیگنال دهی هستند. بر اساس اصول ورای سیگنال دهی بلوک ثابت سنتی، مدارهای خط آهن و شمارشگرهای محور به طور گسترده بعنوان ابزارهای آشکارسازی قطار در عمل مورد استفاده بوده اند.

مدار ریل به یک مدار الکتریکی کامل اشاره دارد که منبع توان در یک سر قطعه ریل (اغلب به نام بلوک سیگنال دهی معروف است) قرار دارد و ریل ها و یک گیرنده (به فرم قدیمی خود، یک رله) در سر دیگر هستند. وقتی سیگنال به گیرنده برسد، گیرنده مدار کامل را تایید می کند که درنتیجه در وضعیت "پرانرژی" قرار دارد. وقتی قطاری در بلوک وجود داشته باشد، چرخ های قطار مدار ریل را منحرف می کنند و گیرنده تهی از انرژی می شود. این عملیات با خرابی ایمن است چون هر گونه اختلال یا سوءعملکرد در مدار ریلی، هیچ سیگنال دریافتی توسط گیرنده را نشان نمی دهد و بدین وسیله حضور یک قطار اعلام می شود.

با ورود برق رسانی به خطوط آهن، ریل ها اغلب برای حمل جریان بازگشتی قوه الکتریکی مورد استفاده قرار گرفتند. در نتیجه، مدار ریلی و مدار کششی که مقدار توان متفاوتی دارند ریل ها را بصورت مولفه های معمول مدار با هم تسهیم می کنند. برای اجتناب از تداخل، منبع توان مدار ریلی معمولا فرم متفاوتی از مدار منبع کششی را می پذیرد. با این همه سیستم تغذیه توان کششی و نیرو محرکه کشش الکترونیکی مفروض، یک مسیر را به اشتراک می گذارند و اولی اندازه بسیار بزرگتری نسبت به دومی دارد؛ تداخل الکترومغناطیسی (EMI) تقریبا اجتناب ناپذیر است. امروزه شرایط سختی تعیین می شوند تا اطمینان حاصل شود که به سازگارپذیری الکترومغناطیسی (EMC) سیستم های سیگنال دهی در پروسه تکمیل سیستم و تضمین ایمنی به خوبی پرداخته شده است. با این همه ملاحظه می شود که حتی با EMC ایمن در عمل، مدارهای ریلی هنوز در معرض خرابی های عملیاتی در محیط های متخاصم نظیر نواحی مستعد سیل قرار دارند...


شمارش محور توری براگ فیبر (FBG) حسگر راه دور آشکارسازی قطار :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

Railway signaling facilitates two main functions, namely, train detection and train control, in order to maintain safe separations among the trains. Track circuits are the most commonly used train detection means with the simple open/close circuit principles; and subsequent adoption of axle counters further allows the detection of trains under adverse track conditions. However, with electrification and power electronics traction drive systems, aggravated by the electromagnetic interference in the vicinity of the signaling system, railway engineers often find unstable or even faulty operations of track circuits and axle counting systems, which inevitably jeopardizes the safe operation of trains. A new means of train detection, which is completely free from electromagnetic interference, is therefore required for the modern railway signaling system. This paper presents a novel optical fiber sensor signaling system. The sensor operation, field setup, axle detection solution set, and test results of an installation in a trial system on a busy suburban railway line are given

Keywords: Axle counting fiber Bragg grating (FBG) remote sensing train detection
این برای گرایش های: فیزیک حالت‌ جامد، کاربرد دارد. سایر ، را ببینید. همچنین این در گرایش های: مهندسی برق مخابرات،مهندسی برق قدرت، می تواند کاربرد داشته باشد. سایر ،سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]
 مقاله فیزیک با ترجمه
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید